تهران آرت آکادمی

پیام عراقچی به آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت

پیام عراقچی به آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، سی‌ونهمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت به عنوان نماد مظلومیت و مقاومت ملت ایران گرامی داشته شد. در این پیام بر نقش حمایت برخی قدرت‌های غربی از رژیم صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی و نیز ادامه‌ی همان منطق تجاوزگرایانه در حوادث اخیر تأکید شده است.

مسئولیت بین‌المللی عاملان این جنایت ـ که نقض پروتکل ۱۹۲۵ ژنو است ـ مشمول مرور زمان نبوده و پیگیری حقوق قربانیان در مجامع بین‌المللی ادامه خواهد یافت. ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی، هرگونه استفاده از این سلاح‌ها را محکوم می‌کند.

سردشت تنها یک شهر نیست؛ نماد مظلومیت ملتی است که قربانی سلاح‌های ممنوعه شد و ذره‌ای در برابر ظلم و تجاوز عقب ننشست.

در پایان این پیام بر عزم ملت ایران برای دفاع از عزت و استقلال با تکیه بر وحدت و مقاومت، و نیز تلاش برای استقرار جهانی عادلانه و عاری از سلاح‌های کشتار جمعی تأکید شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =