در این مقاله قصد داریم مزایای رپورتاژ آگهی برای سئو را با هم بررسی کنیم. آیا به واقع رپورتاژ اگهی برای سئوی سایت شما موثر است؟ پیشتر دلایل محبوبیت رپورتاژ آگهی را با هم بررسی کردیم . فواید و مزایای رپورتاژ آگهی برای سئوکاران تنها محدود به همان مواردی که در مقاله های  قبلی بیان شد نمی‌شود. باید یادآوری کنیم که رپورتاژ آگهی فواید دیگری نیز دارد. در این مقاله تعدادی دیگر از این مزایا اشاره می نماییم .
باید در انجام هر کاری مضرات و فواید آن کار را در مورد نظر قرار داشت . و این در خصوص تبلیغات ، و در موضوع مورد بحث ما، رپورتاژ آگهی نیز تصدیق می نماید . البته پیشتر هم مزایایی از این نوع تبلیغات برای شما به نمایش گذاشته ایم اما باید بگوییم که رپورتاژ آگهی باز هم مزایای بیشمار دیگری نیز دارد. در این مقاله به سه نمونه از آنها که می‌توانند بسیار در تصمیم‌گیری شما به عنوان یک وبمستر تاثیر داشته باشند اشاره خواهیم کرد.
در دنیای تجارت رقابتی این زمان ، سرعت در انجام کارها حرف اول و آخر را می‌زند. از وقتی که تصمیم می‌گیرید برای تبلیغات هزینه نمایید ، تا زمانی که کارها برای انجام تبلیغات انجام شوند و نتایج این کار به دست آید زمان زیادی می‌گذرد.
در این حال رپورتاژ آگهی در کمترین زمان  بیشترین فیدبک را داراست . رپورتاژ آگهی‌ها با جلب توجه و ارایه اطلاعات به کاربران سرعت در گرفتن فیدبک از بازار هدف و مصرف کنندگان را  افزایش میدهد . این امر با داشتن کنترل بر محتوای خبری ، زمان و فضای زیادتری برای صحبت کردن در مورد محصولات و یا خدمات و بسیاری امکانات دیگر حاصل می گردد.
هزینه و سود در انجام هر کاری اول از همه به ذهن مدیر میرسد (Cost and Benefit) حاصل از انجام آن کار می باشد . اگر قرار باشد کاری را انجام دهید که هزینه آن از سود ان کار بیشتر باشد، آن کار را انجام ندهید بهتر است . گاهی اوقات هم پیش می‌آید که انجام کاری مانند تبلیغات محیطی ، اگر موفق هم باشد، سود زیادی برای شرکت ندارد.
چاره کار در روابط عمومی و همچنین استفاده از رپورتاژ آگهی است. برعکس تبلیغات محیطی که هزینه بالایی دارند رپورتاژ آگهی هزینه بسیار بسیار کمتری دارد . با وجود همین هزینه پایین ثابت شده است که این وسیله در افزایش فروش تا حد خیلی زیادی اثرگذار است. در مورد سودی که این دو وسیله نصیب شرکت هم می‌کنند باز تفاوت زیادی وجود دارد .

۱-تبلیغات رپورتاژ آگهی یعنی سرمایه گذاری در روابط عمومی

با یک مثال ساده یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی را برای شما توضیح میدهیم . شکی نداریم که نام شرکت های مطرحی همانند جنرال الکتریک (GE) و جنرال موتورز (GM) را شنیده اید. در سال ۲۰۰۱ هزینه صورت گرفته روی تبلیغات سود خالص و میزان سرمایه شرکت‌های جنرال الکتریک (GE) و جنرال موتورز (GM) با هم مقایسه گردیدند . نتایج بدست آمده همه را حیرت زده کرد. با وجود آنکه GE چیزی حدود نصف GM در تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده بود، در آن سال چیزی حدود سه برابر بیشتر از GM سود خالص بدست آورده بود .
در آن سال میزان سرمایه GE حدود ۴۰۵ میلیارد دلار قیمت گذاری شده بود که این مبلغ برای GM به تنها ۴۲ میلیارد دلار رسید. تحقیقات بعدی این نتایج نشان دادند شرکت GE بیش از آنکه در تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده باشد، در روابط عمومی سرمایه‌گذاری کرده بود.
یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی ایجاد حس اعتماد در بین کاربران و خوانندگان آن نمونه تبلیغ است.
مصرف کنندگان اساسآ با تبلیغات میانه خوبی ندارند و به آنها اعتماد ندارند . زیرا تصور توصیه ای مبتنی بر فروش در این نوع تبلیغات برجسته تر از هر پیغام دیگریست.
رپورتاژ آگهی‌ها به دلیل اینکه لحن محتوای معمول روی وب سایت یا روزنامه را دارند بسیار اثرگذارتر از آگهی‌های تبلیغاتی می‌باشند.
امکان دارد که خوانندگان نگرشی اشتباه از یک محصول داشته باشند. بویسله رپورتاژ آگهی شما حتی  توانایی ان را دارید که نظر این خوانندگان را نسبت به محصول خود تغییر داده و آنها را تبدیل به مشتریان ثابت محصول خود نمایید. باید بیان کرد که نگه داشتن مشتری علاوه بر کارهای تبلیغاتی و روابط عمومی نیاز به مشتری مداری نیز دارد.
هر چند فواید دیگر وسیله های تبلیغاتی بر هیچ کسی پوشیده نیست اما باید بدانیم که با توجه به برتری های فوق در این مقاله برای رپورتاژ آگهی می‌توان به این نتیجه رسید که این نوع تبلیغ نه به تنهایی، بلکه همراه با دیگر روش های تبلیغاتی به صورت مکمل توانایی آن را دارد که یکی از بهترین روش ها و متد ها  برای جلب اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان افزایش تعداد خوانندگان و تبدیل آنها به مشتری برای شرکت و در نهایت افزایش فروش و میزان سود خالص شرکت گردد .

 

حتما بخوانید
افزایش فروش با رپورتاژ آگهی

۲- رپورتاژ آگهی دارای نرخ بالای سرنخ و تبدیل

رپورتاژ آگهی‌ها در جذب مشتری عالی عمل می‌کنند. این نوع آگهی کاربران را از طریق اطلاع رسانی در خصوص کالا یا خدمات را جذب کرده و با Call-to-Action یا CTA که در پایان مقاله قرار دارد مشتری را به صورت مستقیم به سوی شما هدایت ی نماید .
این کار نرخ ایجاد سرنخ را بالا می برد و با توجه به اینکه افراد با مطالعه این مطلب و مقاله اطلاعاتی مناسب در خصوص یک محصول یا خدمات بدست می آورند خیلی سریعتر به مشتری شما تبدیل می‌شوند. پس رپورتاژ آگهی نه تنها نرخ ایجاد سرنخ بالایی دارد، همچنین توانایی تبدیل یک خواننده را به یک مشتری را داراست . راه کار در این بوده که در خصوص موضوع رپورتاژ آگهی ابتدا تحقیق کرده و مقاله‌ای با نگارش مناسب بنویسید تا پس از انتشار، و در صورت موفقیت بودن پس از نشر مجدد توسط دیگر رسانه‌ها بتوانید از آن سود ببرید .

۳- نقش مهم رپورتاژ آگهی در اعتبارسازی

اعتبار برای یک شرکت را نمیتوان به راحتی‌ها به دست آورد. تعدادی از منابع بیان کرده اند که نوع اطلاعات انتشار یافته در رسانه ها بر اعتبار شرکت و خواننده و مشتری تآثیر می گذارد . اعتبار جهت تثبیت محصول و خدمات ارایه شده توسط شرکت اثر می گذارد . رپورتاژ آگهی می‌تواند با استفاده از اعتباری که سایت انتشار دهنده ، روزنامه ، وبلاگ ، یا سایت دارد برای شما اعتبار ایجاد نماید . بنابراین شما برای یک رپورتاز آگهی خوب باید در پی یک نشریه و رسانه پر بازدید باشید . پس از اعتبار اعتماد مشتری به شما افزایش میابد .

۴- افزایش فروش

مطالعات در این خصوص زیاد است. همه اطلاع دارند تبلیغات مناسب منجر به فروش میگردد. اما چیزی که اهیمت بیشتری دارد، هزینه تبلیغات و مقدار افزایش فروش می باشد . تحقیقات نشان میدهد که رپورتاژ آگهی تآثیر بسیار مثبتی بر فروش دارد و منابعی وجود دارد که مدعی هستند رپورتاژ آگهی خوب توانایی دارد تا ۴۰۰% فروش شرکت را افزایش دهد. در یک تحقیق ، به دست آمده مشخص گردیده که خوانندگان سایت در هنگام مطالعه مطلبی بر روی یک سایت یا گاهی متوجه تبلیغات بنری نمی گردند یا به بنرهای تبلیغاتی توجه نشان نمیدهند .

با توجه به توضیحات داده شده ، میتوان بیان کرد رپورتاژ آگهی بصورت روز افزون مورد توجه بیشتر کاربران رسانه ها قرار خواهد گرفت . و با هزینه های خیلی کمتر از دیگر آگهی ها می توان رپورتاژ آگهی دائمی تهیه و ثبت نمود .

شما چه مزایای دیگری برای رپورتاژ اگهی قائل هستید؟ با دوستان خود و ما درمیان بگذارید؟

  • برچسب ها:

    به اشتراک بگذارید :

    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه